25-aprel, seshanba kuni Toshkentda yerusti Halqa metro liniyasining beshta yangi bekati ochildi. Shunday qilib, liniya Quruvchilar massivigacha qariyb 8 kilometrga uzaytirildi. Boshqa barcha stansiyalar singari, yangilari ham raqam belgilariga ega, faqat bitta — “Paralimpiya harakati”dan tashqari.

Uchastkaning ochilishi liniya qurilishining ikkinchi bosqichi tugashini anglatadi. Poytaxt metropoliteni liniyalarining umumiy uzunligi esa 70 km dan oshdi.

yerusti ҳалқа metroси, тошкент metropoliteni, фото

Hozirgacha 8 ta tarkib qatnovi yo‘lga qo‘yilmoqda, deya ma’lum qildi metropoliten matbuot kotibi To‘ychi Mirzayev “Gazeta.uz”ga. Uning so‘zlariga ko‘ra, joriy yilda 14 ta yangi tarkib kelishi kerak, ular ish yuklamasiga qarab barcha metro liniyalari o‘rtasida taqsimlanadi.

yerusti ҳалқа metroси, тошкент metropoliteni, фото

25-aprel kuni ba’zi vagonlardagi stansiyalar raqamlari ko‘rsatiladigan tablolar uzilishlar bilan ishladi: keyingi stansiyaga yetib kelganida ham tablodagi raqam o‘zgarmadi. Shu sababli, stansiya raqamini haydovchi ovoz kuchaytirgich orqali e’lon qilib bordi.

12-bekat.12-bekat.

Yerusti metrosining yangi bekatlari dizayni bir-biri hamda avval ochilgan Halqa yo‘nalishi va Chilonzor liniyasining Sergeli uchastkasi bekatlari bilan bir xil. Faqat stansiyalardagi o‘rindiqlar bir-biridan biroz farq qiladi.

Faqatgina “Paralimpiya harakati” — o‘z nomiga ega yagona stansiya bundan mustasno.

yerusti ҳалқа metroси, тошкент metropoliteni, фото

Stansiyaga LED-monitorlar o‘rnatilgan. Eskalatorlar ustidagi vestibyulning bir qismi mozaika bilan bezatilgan, shuningdek, ular bo‘ylab mavzuli bezaklar mavjud.

yerusti ҳалқа metroси, тошкент metropoliteni, фото

Ushbu stansiya vestibyuliga kirish joyi ham boshqacha. Stansiyaga kirish zinapoyasiz va avtomatik eshiklarli bo‘lishini kutish mumkin edi, ammo unday bo‘lib chiqmadi. Nogironlar uchun asosiy kirish joyidan 100 m masofada lift mavjud.

yerusti ҳалқа metroси, тошкент metropoliteni, фото

Taqqoslash uchun, 12-stansiyaning vestibyuli.

yerusti ҳалқа metroси, тошкент metropoliteni, фото

“Paralimpiya harakati” stansiyasida boshqa detallar ham mavjud.

O‘zbekiston paralimpiya harakati tarixiga oid burchak.

yerusti ҳалқа metroси, тошкент metropoliteni, фото

Ushbu stansiyaning dizayni navigatsion ham hisoblanadi. Ya’ni, yo‘lovchilar quloqchinli yoki eshitish qobiliyati past bo‘lishi mumkin, shuning uchun ular ovozga ko‘ra harakatlana olmaydi. Odamlar tablodan uzoqda bo‘lishi ham mumkin yoki tablo ishlamasligi mumkin. Bunday holda, bekatlarning dizayni xuddi yer osti metro bekatlarida bo‘lgani kabi vizual toponim bo‘lib xizmat qiladi.

Masalan, “Paxtakor” yoki Hamid Olimjon bekatiga kelganingizni tabloda eshitmasligingiz yoki ko‘rmasligingiz mumkin, lekin oddiy yo‘lovchilar bu joyni o‘ziga xos dizayni, mozaikalari, ganchlari, qandillari bilan taniydilar.

Vagonlardagi metro xaritalariga yangi bekatlarni kiritishga hali ulgurishmagan.

yerusti ҳалқа metroси, тошкент metropoliteni, фото

Vokzal navbatchilarining “Gazeta.uz”ga ma’lum qilishicha, gavjum soatlarda poyezdlar 8−9 daqiqa, boshqa paytlarda esa 12 daqiqalik interval bilan harakatlanadi. Liftlar birinchi kuni ishladi.

yerusti ҳалқа metroси, тошкент metropoliteni, фото

Uchastkadagi ikkita stansiya — “Quruvchilar” (12-bekat) va “Qipchoq” (Sergeli shoxobchasining 5-bekati)" qurilishi davom etmoqda. Uchastka uzunligi taxminan 4 km bo‘ladi.

yerusti ҳалқа metroси, тошкент metropoliteni, фото

Hozirda mazkur bo‘limda M-1 yo‘nalishli metrobuslar harakatlanmoqda. Ularning harakatlanish intervali metro poyezdlari bilan sinxronlashtirilgan. Avtobuslar poyezdlar vokzallarga yetib kelishini kutadi, so‘ngra yo‘lovchilarni Halqa yo‘li yoki Sergeli tarmog‘iga olib boradi, dedi metrobus haydovchisi Timur Mamayev.

Qipchoq avtostansiyasiQipchoq avtostansiyasi

Avtobuslar ushbu bekatlar orasidagi barcha bekatlarda to‘xtaydi. M-1 marshrutining ish rejimi soat 5:00 dan 23:00 gacha. Hammasi bo‘lib, yo‘nalishda ikkita 18 metrli “garmoshkali” avtobuslari ishlaydi. Ularning sig‘imi 140 yo‘lovchiga mo‘ljallangan.

yerusti ҳалқа metroси, тошкент metropoliteni, фото

“Hozircha odam ko‘p emas. Bir-ikki yo‘lovchi, — deydi Timur Mamayev. Tushlikdan keyingi vaqt edi. — Marshrut [yana ikkita stansiya] ochilguncha ishlaydi”.

yerusti ҳалқа metroси, тошкент metropoliteni, фото

Ko‘pchilik metro yo‘lovchilari metrobuslar haqida bilmagani uchun haydovchilar to‘g‘ridan-to‘g‘ri 12-bekatgacha borishadi. To‘xtash joyining o‘zi bekat orqasida joylashgan — metrodan chiqishda u ko‘rinmaydi. “Qipchoq” avtovokzalida avtobuslar bekatda kutishmoqda.

yerusti ҳалқа metroси, тошкент metropoliteni, фото

Yerusti Halqa yo‘lining liniyasining 14-bekati 5-bekatga (“Qipchoq”) o‘tish stansiyasiga aylanadi. O‘tish joyi yer usti piyodalar o‘tish joyi vazifasini ham bajaradi, deya xabar qildi “Boshtransloyxa” instituti loyiha bosh muhandisi Bekzod Ro‘ziyev “O‘zbekiston 24” telekanaliga.