Navoiy xalqaro aeroporti direktori vazifasini bajaruvchi Alisher Ne’matullayevich Klichev 22 oktyabr kuni ishdan bo‘shatildi. Havo porti xodimlari 2019 yil 11 dekabrdan beri aeroportni boshqarib kelayotgan va ishdan bo‘shatilgan direktorni qayta tiklash to‘g‘risida murojaat bilan chiqishdi.

290 dan ortiq xodim imzolagan ochiq xatda Alisher Klichev ishning birinchi kunlaridanoq xodimlar bilan uchrashuvlar o‘tkazgani, ularning oilalaridagi ahvol, mehnat sharoitlari bilan tanishgani, aniqlangan kamchiliklar zudlik bilan bartaraf etila boshlanganligi qayd etilgan.

«Agar pandemiya paytida barcha korxonalar xodimlar bilan tuzilgan mehnat shartnomalarini bekor qilgan bo‘lsa, Alisher Ne’matullayevich bizning aeroportimiz orqali amalga oshirilayotgan aviaqatnovlar sonini ko‘paytirdi va shu bilan ishchilarni ish bilan ta’minlashga, ularning moliyaviy ahvolini yaxshilashga, ayniqsa aeroportning (ob’ekt 2019 yilni 4,3 mlrd so‘m zarar bilan yakunladi). Xususan, u Turkiyaning MNG Airlines aviakompaniyasi bilan haftasiga to‘qqizta reys amalga oshirilishiga erishdi. U yaqin kelajakda qo‘shimcha reyslarni tashkil etish bo‘yicha muzokaralar olib borayotgan edi», — deyiladi murojaatnomada.

2019 yilda Navoiy xalqaro aeroporti haftasiga o‘rtacha 4 ta reysni qabul qildi. Alisher Klichev kelishi bilan dunyoda pandemiya sababli aviaqatnovlar kamayganiga qaramay, ularning soni haftasiga 20 tagacha yetdi, deydi xodimlar.

Uning rahbarligida pochta va kurerlik xizmati ham joriy qilingan bo‘lib, u har oy aeroportga 400−500 mln so‘m daromad keltiradi va odamlarni ish bilan ta’minlaydi.

«Yuqoridagi yutuqlarga Uzbekistan Airports’ning yordamisiz, Navoiy xalqaro aeroporti ishchilarining bir yoqadan bosh chiqarib ishni olib borishi natijasida erishildi. Bugungi kunda Navoiy aeroporti orqali aviaqatnovlarlar amalga oshirish bo‘yicha bir qancha takliflar mavjud, ammo nima uchun Uzbekistan Airports ma’muriyati bizga yordam berishga shoshilmayapti, sababi bizga noma’lum», — deyiladi maktubda.

Masalan, xodimlarning yozishicha, Ozarbayjonning Silk Way West Airlines aviakompaniyasiga texnik qo‘nishni amalga oshirish va yonilg‘i quyish xavfsizligini ta’minlash uchun sug‘urta polisini olish kerak. Biroq, sug‘urta kompaniyasini tanlash bo‘yicha tanlov kengaytirilmoqda, garchi ushbu sug‘urta bilan 1−3 ta Boeing 747−8 reyslari amalga oshiriladi.

Xatda, shuningdek, Uzbekistan Airports aeroportning yuk terminali ta’mirtalab ekanligini bilishi, chunki qor va yomg‘ir paytida tomi muntazam oqib turishi aytilgan. Ta’mirlash uchun o‘rtacha 32 mlrd so‘m kerak, ammo kompaniya aeroportni rivojlantirishda yordam bermayapti.

Direktor o‘z lavozimidan «hech qanday sababsiz» ishdan bo‘shatildi, deb yozadi aeroport xodimlari Klichevni qo‘llab-quvvatlashini va uni o‘z lavozimiga qayta tiklashga chaqirgan holda.

Alisher Klichev. Foto: Kun.uz.

Kun.uz'ga bergan intervyusida Alisher Klichev o‘z ishini davom ettirish uchun Navoiy aeroportida amalga oshirilmagan samolyotlarning texnik qo‘nish yo‘nalishini ochish uchun eng yaqin qo‘shnilarnikidan o‘rtacha ikki baravar yuqori bo‘lgan raqobatbardosh stavkalar va to‘lovlarni qanday o‘rnatgani, pochta va kurerlik yuklarini yetkazib berish, mehmonxona faoliyatini tiklash, bortda ovqatlanish (keytering) xizmatlarini ishga tushirish va boshqalarni qanday yo‘l bilan amalga oshirganligi haqida so‘zlab berdi. Ushbu o‘zgarishlar natijasida yuk parvozlaring sonini 2−3 baravar oshirishga erishilgan.

«Moliyaviy ko‘rsatkichlarga qaraganda, yanvar oyida biz 2 mlrd so‘mdan ziyod, fevral oyida 1 mlrd 900 mln so‘m zarar ko‘rdik. Avgust oyida biz birinchi o‘ringa chiqdik. Sentyabr oyida biz 1 mlrd 50 million daromad oldik, oktyabr hali tugamadi, lekin mening dastlabki hisob-kitoblarimga ko‘ra, 26 oktyabr holatiga ko‘ra biz 2 mlrd 800 foyda ko‘rdik. Tashilgan yuk hajmi ikki baravarga oshdi. Endi, 25-kuni, 2600 tonna. Terminalimiz soatiga 400 yo‘lovchiga mo‘ljallangan», — dedi u.

Alisher Klichevning so‘zlariga ko‘ra, ishdan bo‘shatilishini u kutmagan edi. «To‘satdan ular kelib, yig‘ilish o‘tkazishdi, vaqtinchalik direktor vazifasini bajaruvchini tanishtirishdi. Ishxonamga kelganimda, menga buyruqni topshirishdi. Men hech qanday yig‘ilishda qatnashmadim. Biroz xafa bo‘ldim. Menga ishonganliklari va men bilan juda yaxshi munosabatda bo‘lganliklari uchun butun jamoaga katta rahmat», — dedi u.

Uzbekistan Airports sharhi

29 oktyabr kuni Uzbekistan Airports Alisher Klichevning ishdan bo‘shatilganligi haqidagi sharhni e’lon qildi. Unda ta’kidlanishicha, O‘zbekistondagi xalqaro aeroportlar direktorlarini tayinlash va lavozimidan ozod qilishda kompaniya «Aksiyadorlik jamiyatlari to‘g‘risida», «Mas’uliyati cheklangan va qo‘shimcha mas’uliyatli jamiyatlar to‘g‘risida» gi qonunlar va Mehnat kodeksiga amal qiladi.

Klichev va Uzbekistan Airports o‘rtasida mehnat shartnomasi 2019 yil 11 dekabrda asosiy xodim ishga qabul qilinishidan oldin tuzilgan (Klichev direktor vazifasini bajaruvchi sifatida ishlagan). Shartnoma 22 oktyabr kuni Mehnat kodeksining 97-moddasi 3-bandiga (muddat tugashi bilan mehnat shartnomasini bekor qilish) muvofiq bekor qilindi.

Xabarda qayd etilishicha, oldinroq Alisher Klichev «o‘zboshimchalik va yetakchilik qobiliyatlarining sustligi tufayli yo‘l qo‘yilgan ishdagi qo‘pol qonunbuzarliklar uchun» ogohlantirilgan. 7 iyul kuni u transport vaziri nomiga tushuntirish xati yozgan.

«Alisher Klichev ishchilarni yollashda xalqaro standartlarga mutlaqo rioya qilmagan. Xalqaro talablarga ko‘ra, 623 nafar ishchi ishlashi kerak bo‘lgan aeroportda hozirda 780 kishi ishlaydi. Qonunchilik doirasida O‘zbekiston aeroportlarida o‘tkazilgan monitoring aeroportning imkoniyatlari 157 xodimning me’yoriy talablarga moslashishiga olib kelishi kerakligini ko‘rsatdi. Alisher Klichev ham bu masalaga befarq edi», — deyiladi xabarda.

Uzbekistan Airports rahbariyati «Navoiy» xalqaro aeroporti xodimlarining murojaatlarini o‘rganish uchun maxsus ishchi guruh tuzdi.

Hozirda Navoiy aeroportining boshlig‘i sifatida ilgari Urganch aeroportini boshqargan Xudaynazarov Farhod Egambergenovich ko‘rsatilgan.