Навоий халқаро аэропорти директори вазифасини бажарувчи Алишер Неъматуллаевич Кличев 22 октябрь куни ишдан бўшатилди. Ҳаво порти ходимлари 2019 йил 11 декабрдан бери аэропортни бошқариб келаётган ва ишдан бўшатилган директорни қайта тиклаш тўғрисида мурожаат билан чиқишди.

290 дан ортиқ ходим имзолаган очиқ хатда Алишер Кличев ишнинг биринчи кунлариданоқ ходимлар билан учрашувлар ўтказгани, уларнинг оилаларидаги аҳвол, меҳнат шароитлари билан танишгани, аниқланган камчиликлар зудлик билан бартараф этила бошланганлиги қайд этилган.

«Агар пандемия пайтида барча корхоналар ходимлар билан тузилган меҳнат шартномаларини бекор қилган бўлса, Алишер Неъматуллаевич бизнинг аэропортимиз орқали амалга оширилаётган авиақатновлар сонини кўпайтирди ва шу билан ишчиларни иш билан таъминлашга, уларнинг молиявий аҳволини яхшилашга, айниқса аэропортнинг (объект 2019 йилни 4,3 млрд сўм зарар билан якунлади). Хусусан, у Туркиянинг MNG Airlines авиакомпанияси билан ҳафтасига тўққизта рейс амалга оширилишига эришди. У яқин келажакда қўшимча рейсларни ташкил этиш бўйича музокаралар олиб бораётган эди», — дейилади мурожаатномада.

2019 йилда Навоий халқаро аэропорти ҳафтасига ўртача 4 та рейсни қабул қилди. Алишер Кличев келиши билан дунёда пандемия сабабли авиақатновлар камайганига қарамай, уларнинг сони ҳафтасига 20 тагача етди, дейди ходимлар.

Унинг раҳбарлигида почта ва курьерлик хизмати ҳам жорий қилинган бўлиб, у ҳар ой аэропортга 400−500 млн сўм даромад келтиради ва одамларни иш билан таъминлайди.

«Юқоридаги ютуқларга Uzbekistan Airports’нинг ёрдамисиз, Навоий халқаро аэропорти ишчиларининг бир ёқадан бош чиқариб ишни олиб бориши натижасида эришилди. Бугунги кунда Навоий аэропорти орқали авиақатновларлар амалга ошириш бўйича бир қанча таклифлар мавжуд, аммо нима учун Uzbekistan Airports маъмурияти бизга ёрдам беришга шошилмаяпти, сабаби бизга номаълум», — дейилади мактубда.

Масалан, ходимларнинг ёзишича, Озарбайжоннинг Silk Way West Airlines авиакомпаниясига техник қўнишни амалга ошириш ва ёнилғи қуйиш хавфсизлигини таъминлаш учун суғурта полисини олиш керак. Бироқ, суғурта компаниясини танлаш бўйича танлов кенгайтирилмоқда, гарчи ушбу суғурта билан 1−3 та Boeing 747−8 рейслари амалга оширилади.

Хатда, шунингдек, Uzbekistan Airports аэропортнинг юк терминали таъмирталаб эканлигини билиши, чунки қор ва ёмғир пайтида томи мунтазам оқиб туриши айтилган. Таъмирлаш учун ўртача 32 млрд сўм керак, аммо компания аэропортни ривожлантиришда ёрдам бермаяпти.

Директор ўз лавозимидан «ҳеч қандай сабабсиз» ишдан бўшатилди, деб ёзади аэропорт ходимлари Кличевни қўллаб-қувватлашини ва уни ўз лавозимига қайта тиклашга чақирган ҳолда.

Алишер Кличев. Фото: Kun.uz.

Kun.uz'га берган интервьюсида Алишер Кличев ўз ишини давом эттириш учун Навоий аэропортида амалга оширилмаган самолётларнинг техник қўниш йўналишини очиш учун энг яқин қўшниларникидан ўртача икки баравар юқори бўлган рақобатбардош ставкалар ва тўловларни қандай ўрнатгани, почта ва курьерлик юкларини етказиб бериш, меҳмонхона фаолиятини тиклаш, бортда овқатланиш (кейтеринг) хизматларини ишга тушириш ва бошқаларни қандай йўл билан амалга оширганлиги ҳақида сўзлаб берди. Ушбу ўзгаришлар натижасида юк парвозларинг сонини 2−3 баравар оширишга эришилган.

«Молиявий кўрсаткичларга қараганда, январь ойида биз 2 млрд сўмдан зиёд, февраль ойида 1 млрд 900 млн сўм зарар кўрдик. Август ойида биз биринчи ўринга чиқдик. Сентябрь ойида биз 1 млрд 50 миллион даромад олдик, октябрь ҳали тугамади, лекин менинг дастлабки ҳисоб-китобларимга кўра, 26 октябрь ҳолатига кўра биз 2 млрд 800 фойда кўрдик. Ташилган юк ҳажми икки бараварга ошди. Энди, 25-куни, 2600 тонна. Терминалимиз соатига 400 йўловчига мўлжалланган», — деди у.

Алишер Кличевнинг сўзларига кўра, ишдан бўшатилишини у кутмаган эди. «Тўсатдан улар келиб, йиғилиш ўтказишди, вақтинчалик директор вазифасини бажарувчини таништиришди. Ишхонамга келганимда, менга буйруқни топширишди. Мен ҳеч қандай йиғилишда қатнашмадим. Бироз хафа бўлдим. Менга ишонганликлари ва мен билан жуда яхши муносабатда бўлганликлари учун бутун жамоага катта раҳмат», — деди у.

Uzbekistan Airports шарҳи

29 октябрь куни Uzbekistan Airports Алишер Кличевнинг ишдан бўшатилганлиги ҳақидаги шарҳни эълон қилди. Унда таъкидланишича, Ўзбекистондаги халқаро аэропортлар директорларини тайинлаш ва лавозимидан озод қилишда компания «Акциядорлик жамиятлари тўғрисида», «Масъулияти чекланган ва қўшимча масъулиятли жамиятлар тўғрисида» ги қонунлар ва Меҳнат кодексига амал қилади.

Кличев ва Uzbekistan Airports ўртасида меҳнат шартномаси 2019 йил 11 декабрда асосий ходим ишга қабул қилинишидан олдин тузилган (Кличев директор вазифасини бажарувчи сифатида ишлаган). Шартнома 22 октябрь куни Меҳнат кодексининг 97-моддаси 3-бандига (муддат тугаши билан меҳнат шартномасини бекор қилиш) мувофиқ бекор қилинди.

Хабарда қайд этилишича, олдинроқ Алишер Кличев «ўзбошимчалик ва етакчилик қобилиятларининг сустлиги туфайли йўл қўйилган ишдаги қўпол қонунбузарликлар учун» огоҳлантирилган. 7 июль куни у транспорт вазири номига тушунтириш хати ёзган.

«Алишер Кличев ишчиларни ёллашда халқаро стандартларга мутлақо риоя қилмаган. Халқаро талабларга кўра, 623 нафар ишчи ишлаши керак бўлган аэропортда ҳозирда 780 киши ишлайди. Қонунчилик доирасида Ўзбекистон аэропортларида ўтказилган мониторинг аэропортнинг имкониятлари 157 ходимнинг меъёрий талабларга мослашишига олиб келиши кераклигини кўрсатди. Алишер Кличев ҳам бу масалага бефарқ эди», — дейилади хабарда.

Uzbekistan Airports раҳбарияти «Навоий» халқаро аэропорти ходимларининг мурожаатларини ўрганиш учун махсус ишчи гуруҳ тузди.

Ҳозирда Навоий аэропортининг бошлиғи сифатида илгари Урганч аэропортини бошқарган Худайназаров Фарҳод Эгамбергенович кўрсатилган.