Шу йилнинг биринчи ярмида Ўзбекистонда содир бўлган йўл транспорт ҳодисаларида жароҳат олиш ва ўлим ҳолатлари суръатлари, шунингдек уларнинг умумий сони камайди, деб хабар берди ИИВ ЖХП ЙҲХХ.


Январь-июнь ойининг ўзида расман 3559 та ЙТҲ рўйхатга олинди (2021 йилнинг мос даврида — 3753 та қайд этилганди, бу 194 тага ёки 5,2 фоизга кам дегани). Аварияларда 2775 киши жароҳат олди (2842, -67, -2,4%), 784 киши эса вафот этди (911, -127, -13,9%).

ЙТҲлар сони Фарғона вилояти (621 та, +3%) ва Наманган вилоятидан (400 та, +7%) ташқари барча ҳудудда камайди. Мазкур кўрсаткичлар Тошкент шаҳрида — 479 та (-10%), Тошкент вилояти — 413 (-6%), Самарқанд — 372 (-1%), Андижон — 299 (-10%), Қорақалпоғистон — 193 (-4%), Қашақадарё — 161 (-26%), Бухоро — 139 (-4%), Сурхондарё — 131 (-8%), Навоий — 106 (-17%), Хоразм — 89 (-3%), Жиззах — 86 (-21%) ва Сирдарё — 70 тани (-1%) ташкил этди.

22,9 фоиз ёки 818 та ЙТҲга белгиланган тезликка риоя қилмаслик сабаб бўлган. 254 та ҳолатда (7,1%) — ҳайдовчининг тажрибасизлиги, 182 тасида (5,1%) — оралиқ масофани сақламаслик, 133 тасида (3,7%) — пиёдага йўл бермаслик, 105 тасида (2,9%) — светофор ёки йўл белгисига риоя қилмаслик, 101 тасида (2,8%) — қувиб ўтиш қоидаларини бузиш, 35 тасида (1%) — маст ҳолда транспорт воситасини бошқариш, 313 та ҳолатда эса (8,7%) — бошқа сабаблар оқибатида авариялар содир бўлган.

ЙТҲларнинг 1618 таси (45,5%) эса объектив сабабларига кўра келиб чиққан. Бу пиёдалар ўтиш жойи ташкил қилинмаганлиги — 11% (393), велойўлаклар йўқлиги — 8,3% (298), йўлни ажратувчи тўсиқлар ўрнатилмаганлиги — 8,1% (289), йўллар ёритилмаганлиги — 5,2% (186), йўл ҳўл ёки музлама бўлганлиги — 1,9% (68). Хизмат шунингдек, шу турдаги сабабларга пиёдалар ҳаракатини чекловчи тўсиқлар (панжара) ўрнатилмаганлиги — 4,6% (167), тор йўлларнинг ўтказувчанлиги транспорт оқимига мослаштирилмаганлиги — 4,3% (155), ерости ва ерусти пиёдалар ўтиш жойи ташкил этилмаганлигини — 1,7% (62) ҳам киритган.

Барча ЙТҲларнинг қарийб ярми — 46,8 фоизи ёки 1648 таси автомобилларда пиёдаларни уриб кетиш билан боғлиқ. Автомобиллар тўқнашуви эса 31,8% (1132), велосипедчиларни уриб юбориш — 8,4% (298), машиналарнинг ағдарилиши — 5,3% (190), тўсиққа урилиш — 4,4% (156) ва тўхтаб турган транспортга бориб урилиш — 1,2 фоизни (41) ташкил қилди.

Аварияларнинг катта қисми енгил автомобиллари иштирокида содир бўлган — 84% (2990 та). 10,4 фоиз аварияларда (373 та) юк машиналари, 10,3 фоизида (372) — велосипедчилар ва 1,3 фоизида (47) — автобуслар қатнашган.

Эслатиб ўтамиз, 2020 йилда пандемия даврида бахтсиз ҳодисалар ҳамда уларда ҳалок бўлган ва жароҳатлар сони бўйича статистик маълумотлар камайганидан сўнг, 2021 йилда бу кўрсаткичлар кескин ошганди: ЙТҲлар сони — 43 фоизга, ўлимлар — 24 фоизга, жароҳат олишлар — 40 фоизга. Бахтсиз ҳодисаларнинг асосий сабаблари тезликни ошириш ва ҳаракатни нотўғри ташкил этиш билан боғлиқ бўлганди.