“Toshshahartransxizmat” kompaniyasi boshqaruvi raisi, poytaxt transport boshqarmasi boshlig‘i Anvar Jo‘rayev “Gazeta.uz”ga yo‘lovchilarning tig‘iz soatlarda liniyadagi elektrobuslar soni kamayib ketganidan norozilik bildirgani yuzasidan izoh berdi.

elektrоbuс

“Kecha 28-yo‘nalishda sodir bo‘lgan va yo‘lovchilar elektr avtobuslarining kechikishi [20−25 daqiqa] haqida yozgan voqea avtobus parki mas’ul shaxsi tomonidan elektr avtobuslar jadvalini eng qizg‘in vaqtida ish taqsimotini noto‘g‘ri taqsimlagani tufayli sodir bo‘lgan. Shu sababli ushbu liniyada tartibsizlik yuz berdi”, — dedi u.

Anvar Jo‘rayevning aytishicha, boshqarma ushbu holatni tanqidiy ruhda tahlil qilgan. Yig‘ilishda elektrobuslarning ishlash rejimini puxta ishlab chiqish va ularni quvvatlantirish bo‘yicha ko‘rsatmalar berilgan, shuningdek, avtobus va elektrobuslarning to‘g‘ri ishlashi yuzasidan haydovchilar bilan tushuntirish ishlari olib borilgan.

elektrоbuс

Poytaxt transport boshqarmasi rahbari yaqinda yo‘lga tushirilgan yangi avtobuslar va elektrobuslar uchun infratuzilma yaratish masalasiga ham to‘xtalib o‘tdi.

Uning aytishicha, prezidentning fevral oyidagi qaroriga ko‘ra poytaxtga 1000 ta avtobus, jumladan 200 ta katta sig‘imli avtobus, 18 metrli avtobuslar, 300 ta elektr avtobus va 500 ta katta sig‘imli gazli avtobus yetkazib berish ko‘zda tutilgan.

Yangi avtobuslar uchun infratuzilma va foydalanish sharoitlarini yaratish maqsadida bugungi kunda Toshkentdagi mavjud sakkizta avtobus parkining barchasini rekonstruksiya va modernizatsiya qilish dasturi tasdiqlangan, dedi Transport boshqarmasi boshlig‘i.

elektrоbuс

8-avtobus saroyi.

Avtobus saroylarini rekonstruksiya va modernizatsiya qilish, ularning har birida avtoservis tashkil etish ishlari boshlab yuborilgan. Bunda 18 metrli avtobuslarga, elektrobuslarga xizmat ko‘rsatish imkoniyati yaratiladi, zamonaviy garaj texnologik jihozlarini xarid qilish va o‘rnatish, avtobuslarni yuvish moslamalari o‘rnatiladi, bu transportni yuvish sifatini tezlashtiradi va yaxshilaydi", — deydi Anvar Jo‘rayev.

Shu bilan birga, barcha avtobus saroylari hududi asfaltlanadi, har bir parkda elektrobuslar uchun aprel oyida Toshkentga kelgan 150 ta zaryadlash stansiyasini elektr energiyasi bilan ta’minlaydigan 8 ta podstansiya qurish rejalashtirilgan.

“Bugun hamma joyda zaryadlash stansiyalari o‘rnatildi, uchta avtobus bazasiga ulandi, qolganlarida montaj ishlari olib borilmoqda. Zaryadlash moslamalarini o‘rnatish va ulashda kechikishga maxsus ulanish shartlari sabab bo‘lmoqda. Har bir saroyda 2 ta transformator o‘rnatyapmiz, har bir transformator 3500 kVt kuchga ega. Taqqoslash uchun, hozir har bir parkda biz 630 kilovattli transformatordan foydalanamiz”, — deydi transport boshqarmasi boshlig‘i.

elektrоbuс

Bundan tashqari, yangi transformatorlar uchun yuqori voltli kabellar olib kelinmoqda, Jo‘rayevning so‘zlariga ko‘ra, bu ham biroz vaqt talab etadi. Ammo bugungi kunga kelib, bu ishlar allaqachon yakunlangan. Stansiyalarni o‘rnatish va ishga tushirishga kelsak, bu ishlar tugallangach, 72 soatlik uskunani sinovdan o‘tkazish biroz vaqt talab etadi.

Anvar Jo‘rayev ta’kidlaganidek, mavjud quvvat stansiyalarida 160 ta elektrobusni quvvatlantirish mumkin. Shuningdek, ushbu quvvat stansiyalarida elektrobuslarni zaryadlash uchun maksimum 2 soat vaqt ketadi.