«Тошшаҳартрансхизмат» компанияси бошқаруви раиси, пойтахт транспорт бошқармаси бошлиғи Анвар Жўраев «Газета.uz»га йўловчиларнинг тиғиз соатларда линиядаги электробуслар сони камайиб кетганидан норозилик билдиргани юзасидан изоҳ берди.

электробус

«Кеча 28-йўналишда содир бўлган ва йўловчилар электр автобусларининг кечикиши [20−25 дақиқа] ҳақида ёзган воқеа автобус парки масъул шахси томонидан электр автобуслар жадвалини энг қизғин вақтида иш тақсимотини нотўғри тақсимлагани туфайли содир бўлган. Шу сабабли ушбу линияда тартибсизлик юз берди», — деди у.

Анвар Жўраевнинг айтишича, бошқарма ушбу ҳолатни танқидий руҳда таҳлил қилган. Йиғилишда электробусларнинг ишлаш режимини пухта ишлаб чиқиш ва уларни қувватлантириш бўйича кўрсатмалар берилган, шунингдек, автобус ва электробусларнинг тўғри ишлаши юзасидан ҳайдовчилар билан тушунтириш ишлари олиб борилган.

электробус

Пойтахт транспорт бошқармаси раҳбари яқинда йўлга туширилган янги автобуслар ва электробуслар учун инфратузилма яратиш масаласига ҳам тўхталиб ўтди.

Унинг айтишича, президентнинг февраль ойидаги қарорига кўра пойтахтга 1000 та автобус, жумладан 200 та катта сиғимли автобус, 18 метрли автобуслар, 300 та электр автобус ва 500 та катта сиғимли газли автобус етказиб бериш кўзда тутилган.

Янги автобуслар учун инфратузилма ва фойдаланиш шароитларини яратиш мақсадида бугунги кунда Тошкентдаги мавжуд саккизта автобус паркининг барчасини реконструкция ва модернизация қилиш дастури тасдиқланган, деди Транспорт бошқармаси бошлиғи.

электробус

8-автобус саройи.

Автобус саройларини реконструкция ва модернизация қилиш, уларнинг ҳар бирида автосервис ташкил этиш ишлари бошлаб юборилган. Бунда 18 метрли автобусларга, электробусларга хизмат кўрсатиш имконияти яратилади, замонавий гараж технологик жиҳозларини харид қилиш ва ўрнатиш, автобусларни ювиш мосламалари ўрнатилади, бу транспортни ювиш сифатини тезлаштиради ва яхшилайди", — дейди Анвар Жўраев.

Шу билан бирга, барча автобус саройлари ҳудуди асфальтланади, ҳар бир паркда электробуслар учун апрель ойида Тошкентга келган 150 та зарядлаш станциясини электр энергияси билан таъминлайдиган 8 та подстанция қуриш режалаштирилган.

«Бугун ҳамма жойда зарядлаш станциялари ўрнатилди, учта автобус базасига уланди, қолганларида монтаж ишлари олиб борилмоқда. Зарядлаш мосламаларини ўрнатиш ва улашда кечикишга махсус уланиш шартлари сабаб бўлмоқда. Ҳар бир саройда 2 та трансформатор ўрнатяпмиз, ҳар бир трансформатор 3500 кВт кучга эга. Таққослаш учун, ҳозир ҳар бир паркда биз 630 киловаттли трансформатордан фойдаланамиз», — дейди транспорт бошқармаси бошлиғи.

электробус

Бундан ташқари, янги трансформаторлар учун юқори вольтли кабеллар олиб келинмоқда, Жўраевнинг сўзларига кўра, бу ҳам бироз вақт талаб этади. Аммо бугунги кунга келиб, бу ишлар аллақачон якунланган. Станцияларни ўрнатиш ва ишга туширишга келсак, бу ишлар тугаллангач, 72 соатлик ускунани синовдан ўтказиш бироз вақт талаб этади.

Анвар Жўраев таъкидлаганидек, мавжуд қувват станцияларида 160 та электробусни қувватлантириш мумкин. Шунингдек, ушбу қувват станцияларида электробусларни зарядлаш учун максимум 2 соат вақт кетади.