Сўнгги вақтларда Тошкентдаги чорраҳалар ва пиёдалар ўтиш жойлари яқинида сариқ ва оқ-қизил тасмалар пайдо бўлди. Бундай тасмалар одатда жиноят жойлари ҳамда қурилиш майдончаларини чегаралаш ва ўраб олишда ишлатилади.

Кўриниб турибдики, бу пиёдаларни йўлнинг керакли жойдан кесиб ўтишга мажбурлаш учун татбиқ этилган. Эҳтимол, ташаббускорлар буни энг яхши ечим деб ҳисоблашган. Бу қарор қай даражада тўғри экани катта сўроқ остида. Айтиш мумкинки, бу амалиёт қисқа муддатли (тасмалар аллақачон узилиб кетган) ва ҳали ҳам кутилган самара бермаяпти.

Ана шу тасмалар туфайли Ўзбекистон пойтахтининг аллақачон ўта хавфли кўчалари янада хавфли кўрина бошлади. Улардан фойдаланиш мамлакатда йўл ҳаракати хавфсизлигини таъминлашнинг умумий ёндашувларига (автомобилларга устуворлик берилиши назарда тутилмоқда) мос келиши мумкин, аммо ёндашувларни ўзгартириш кераклиги аниқ.

Аслида бу жойларда нималар амалга оширилиши керак? Йўлни торайтириш, светофорларни қайта созлаш, кенг хавфсизлик ороллари ташкил этиш, светофорлар йўқ жойда светофор ўрнатиш керак. Лекин «хавфсизлик театри» керак эмас.

Фото

Фото: Евгений Сорочин / «Газета.uz».Фото: Евгений Сорочин / «Газета.uz».

Фото: Евгений Сорочин / «Газета.uz».Фото: Евгений Сорочин / «Газета.uz».

Фото: Евгений Сорочин / «Газета.uz».Фото: Евгений Сорочин / «Газета.uz».

Фото: Евгений Сорочин / «Газета.uz».Фото: Евгений Сорочин / «Газета.uz».

Фото: Евгений Сорочин / «Газета.uz».Фото: Евгений Сорочин / «Газета.uz».

Фото: Евгений Сорочин / «Газета.uz».Фото: Евгений Сорочин / «Газета.uz».

Фото: Евгений Сорочин / «Газета.uz».Фото: Евгений Сорочин / «Газета.uz».