Sello marketpleysi bir yoshga to‘ldi. Birinchi yil yakunlarini sarhisob qilib, Sello`ning bosh direktori va boshqaruvchi hamkori Iskandar Yusupov nima uchun kompaniya o‘z ekotizimini yaratishga qaror qilgani, O‘zbekistonda elektron tijorat bilan bog‘liq ishlar qanday kechayotgani va qanday natijalarga erishilgani haqida gapirib berdi.

2021 yilda Sello marketpleysining texnik ishga tushirilishi o‘z ishlanmalari, logistika xizmati, shuningdek, buyurtma tarqatish punktlari bilan bo‘lib o‘tdi. Yil davomida 15 mingdan ortiq xaridor marketpleys orqali xarid qildi, 48 ta buyurtma tarqatish punkti (BTP) ochildi va mahsulotlar soni 100 mingdan ortiqni tashkil etdi.

Nima uchun Sello ekotizimni yaratishga qaror qildi?

Kompaniya onlayn-xaridlarni mijozlar uchun imkon qadar oson, ishonchli va qulay qilish uchun ekotizim yaratishga e’tibor qaratdi. Shunday qilib, mijoz marketpleys orqali xarid qiladi, mahsulotni sinash va tekshirish imkoniyati bilan BTPdan olib ketadi yoki ularni ko‘rsatilgan manzilda qo‘shimcha pul to‘lanish evaziga oladi, shuningdek buyurtma uchun o‘ziga qulay usulda to‘laydi.

Sello davlat reyesterining ro‘yxatidan o‘tgan. Kompaniya savdogarlarni platformaga ulaydi va o‘z nomidan mahsulotlarni sotadi, shuningdek, chek beradi. Buning ustiga, marketpleys mijoz bilan keyingi muloqot uchun mas’uliyatni o‘z zimmasiga oladi. Mijozlar va savdogarlar bilan bog‘liq barcha mumkin bo‘lgan masalalar savdogarlar tomonidan emas, balki bozor tomonidan hal qilinadi.

Sello platformasi saqlash va transportirovka qilish xizmatlarini taqdim etadi, bu hamkorlarga biznes jarayonlarini optimallashtirish, vaqt va ijaraga to‘lanadigan pulni, qo‘shimcha xodimlarga haq to‘lash va logistikada tejashga yordam beradi. To‘ldirish xizmatlariga buyurtmalarni qabul qilish va qayta ishlash, mahsulotlarni saqlash, yeg‘ish va yetkazib berish, to‘lov operatsiyalari va qaytarishlar bilan ishlash kiradi.

O‘zbekistonda elektron tijorat sohasidagi muammolar haqida

O‘zbekistonda elektron tijoratning asosiy muammosi shundaki, umuman olganda, onlayn xarid qilish madaniyati unchalik rivojlanmagan. Bundan tashqari, ijtimoiy tarmoqlar orqali mahsulotlarning noqonuniy savdosi ham yuqori darajada rivojlangan. Bu shuni anglatadiki, mahsulotlarni sinab ko‘rish, qaytarish yoki almashtirish, chek berish xizmati yo‘q va umuman olganda, sotuvchidan hech qanday kafolatlarsiz, hamma narsa xaridorning ishonchiga asoslanadi. Bu marketpleyslar va elektron tijoratning rivojlanishiga katta to‘sqinlik qiladi.


Ushbu voqeliklarda Sello jamoasi xaridga odatiy munosabat nuqtai nazarini o‘zgartiradigan agent sifatida ishlaydi. Shunday qilib, kompaniya xarid qilish paradigmasini o‘zgartirmoqda, bu yerda xaridor do‘konga borishi shart emas, chunki bir nechta gipermarketlar assortimentiga ega marketpleys yordamga keladi. Ushbu yondashuv sizga mijozlar bazasini bosqichma-bosqich va ishonchli tarzda oshirish, texnologiya, moliya, merchandayzing va logistikada yangi yechimlarni joriy etish imkonini beradi.

Shaxsiy logistika haqida

Bugungi kunda Sello‘ning logistikasi O‘zbekiston va Qoraqalpog‘iston hududini qamrab oldi. 2021 yilda loyiha ishga tushirilishi bilan buyurtmalarni tarqatish punktlari Toshkent va Andijon, Namangan va Farg‘ona viloyatlarida to‘plangan edi. Buning sababi shundaki, aholining 30% ushbu hududda to‘plangan va kompaniya aholi zich joylashgan hududga katta urg‘u berdi.

Toshkent shahrida bugungi kunda 16 ta buyurtma tarqatish punkti mavjud, butun O‘zbekiston bo‘yicha esa jami 48 ta. Asosan, poytaxtdagi barcha punktlar piyoda masofada, metro bekatlari yaqinida joylashgan.

Bundan tashqari, 2022 yilda Chirchiq, Qibray va Yangiyo‘l shaharlarida ham BTPlar ochildi. Umuman olganda, kompaniya buyurtma tarqatish punktlaridan foydalanish madaniyatini rivojlantirishga intiladi, bunda mijozlar kerak bo‘lganda mahsulotlarni kiyib ko‘rishlari mumkin. Agar biror narsa mos kelmasa, siz mahsulotni albatta rad etishingiz va faqat keraklisini olishingiz mumkin. Har bir BTPda qulay kutish zonasi, buyurtmani tekshirish uchun stol, kiyinish xonasi, axborot displey va saqlash ombori mavjud. Yetkazib berish tezligi — 24 dan 72 soatgacha. Hozirgi vaqtda buyurtmalarning 60% BTPga, 40% — manzilga yetkazib beriladi.

Elektron tijorat bozorini rivojlantirish jarayonida Sello platformasi hamkorlarga mahsulot kartasini yaratish, sotuvlarni tahlil qilish, assortiment bilan ishlash, ijtimoiy tarmoqlarda mahsulotlarni ilgari surish, qidiruv va tashqi reklamadan tortib onlayn-yo‘nalishda mahsulotlarni yakuniy iste’molchiga yetkazib berishgacha rivojlanishiga yordam beradi. Bundan tashqari, Sello yuqori sifatli va noyob foto va video kontentni yaratish uchun professional prodakshn-studiyasidan foydalanish imkoniyatini beradi.

Sello marketpleysi orqali xarid qilish haqida

Marketpleysda elektronika, kiyim-kechak va aksessuarlardan, kanselyariya va uy-ro‘zg‘or uchun bo‘lgan 12 toifadagi mahsulotlar sotiladi. Sello`da 200 ta savdogarning 100 mingta mahsulotlari mavjud. Shartnomalar tuzish va shartlarni muhokama qilish bosqichida shuncha savdo kompaniyalari mavjud.

Bugungi kunda Sello kompaniyasining 10 mingga yaqin faol mijozlari bor. O‘rtacha chek taxminan 400 ming so‘mni tashkil qiladi. Bir mahsulotning o‘rtacha narxi — 200 ming so‘m. Ko‘pincha xaridorlar elektronika, fashion&beauty toifalardagi mahsulotlarini sotib olishadi. Marketpleys ko‘plab odamlar uchun qulay onlayn-shoping platformasi bo‘lishi uchun, kompaniyaning siyosati mahsulot toifasi nisbatlarini hurmat qilishdan iborat.

Hozirgi paytda kompaniya promo-kodlar va aksiyalarni, shuningdek sovg‘a sertifikatlarini taqdim etish orqali mijozlarga nisbatan katta e’tiborni ta’minlmoqda. Ijtimoiy tarmoqlarda viktorinalar va turli tadbirlar ko‘p o‘tkaziladi, ularda siz promo-kod yoki qo‘shimcha chegirma olishingiz mumkin. Kelgusida keshbek tizimini joriy etish rejalashtirilgan.

Tez orada Turkiya va Yevropa davlatlaridan savdogarlarni marketpleysga ulash rejalashtirilgan. Shunday qilib, xaridorlar vositachilar orqali buyurtma bermasdan, o‘zlari xohlagan mahsulotlarni to‘g‘ridan to‘g‘ri olishlari mumkin bo‘ladi.

To‘lov usullari haqida

Sello barcha ma’lum qulay to‘lov tizimlaridan foydalanadi: Uzcard, Humo, Visa, MasterCard, naqd pul, sertifikatlar. Mijozlarning qulayligi uchun har bir kurerda mobil terminali mavjud. Marketpleysda onlayn-hamyon tizimi mavjud bo‘lib, undan xaridlarni to‘lash uchun ham foydalanish mumkin.

Sello — savdogarlar, distribyutorlar va ishlab chiqaruvchilar uchun marketpleys, logistika infratuzilmasi va to‘lov xizmatlarini o‘z ichiga olgan elektron tijorat ekotizimidir. Sello ham veb, ham mobil versiyalarida mavjud va foydalanuvchilarga qulay va doimiy ravishda takomillashtiriladigan ilovaga ega.

Call-markaz: (+998) 78−113−09−00.

Sayt: sello.uz
Instagram: @sello.uz
Facebook: fb.com/sello.uz
Telegram: t.me/sellouz

Reklama.