Июль-октябрь ойларида иккиламчи бозорда UzAuto Motors автомобилларининг аксарият моделларининг нархи ошди. Иқтисодий тадқиқотлар ва ислоҳотлар маркази (ИТИМ) таҳлилида бу ҳақда сўз боради.

2021 йилда 2020 йилга нисбатан, бир йилга эскириш ҳолатига қарамай, айрим миллий автомобиль моделлари нархи бироз ошди. Демак, агар 2020 йилда 2019 йилда ишлаб чиқарилган иккинчи позиция Chevrolet Cobalt 9,6 минг долларга таклиф қилинган бўлса, 2021 йилда таклиф нархи 10,2 минг долларга кўтарилган.

Таҳлил шуни кўрсатдики, барча Cobalt позициялари учун нархлар ўртача 4 фоизга, Spark — 4 фоизга, Lacetti — 2 фоизга ошган.

Шу билан бирга, Captiva 5 фоизга, Matiz 2 фоизга, Damas 2 фоизга, Labo 10 фоизга арзонлашди. Россиядан импорт қилинган автомобиллар ҳам бироз арзонлашди: Lada Vesta ва Largus — 2 фоизга.

Манба: ИТИМ.

Ишлаб чиқарилганига бир йил тўлмаган янги автомобиллар нархи сезиларли ошди. Агар 2020 йилда ўша йили ишлаб чиқарилган иккинчи позиция Cobalt учун 10 минг доллар таклиф қилинган бўлса, 2021 йилда жорий йилда ишлаб чиқарилган автомобилнинг таклиф нархи 11,2 минг долларгача ошди.

Барча Cobalt позициялари нархи 12 фоизга, Spark — 5 фоизга, Lacetti — 7 фоизга, Malibu — 18 фоизга, Tracker — 14 фоизга қимматлашди. Шу билан бирга, Damas ва Labo нархлари деярли ўзгаришсиз қолди. Нархларнинг сезиларли ўсиши асосан автомобилларнинг ўрта позицияларида (иккинчи ва учинчи позициялар) кузатилди.

Иккиламчи автомобиль бозорида нархларнинг кескин ўсиши янги маҳаллий автомобилларни ишлаб чиқариш секинлашиши билан боғлиқ бўлиши мумкин ва талабнинг ўзгаришсиз ўсиб бориши иккиламчи бозорнинг фаоллашишига олиб келди, деб таъкидлади ИТИМ.

Ўз навбатида, UzAuto Motors заводи жорий йилнинг июль ойи ўрталаридан август ойи охиригача модернизация ишлари туфайли ёпилди. Бундан ташқари, жаҳонда яримўтказгичлар тақчиллиги туфайли Lacetti ва Spark автомобилларини ишлаб чиқариш ҳам тўхтатилди. Айни вақтда компания уларни ишлаб чиқаришни қайта тиклаган.

Таҳлил шунингдек, импорт автомобиллар нархининг ҳам сезиларли даражада ошганини кўрсатди: Lada Vesta — 27 фоизга ва Lada Niva — 44 фоизга. Бу Россияда ишлаб чиқарилган янги автомобиллар нархининг ошиши билан боғлиқ.

Ўзбекистонда қанча машина бор

Давлат статистика қўмитаси маълумотларига кўра, Ўзбекистонда ўтган йили автомобиллар сони 14,5 фоизга ошган. Ҳар 100 оилага ўртача 50 та автомобиль тўғри келади.

Иккиламчи автомобиль бозорида маҳаллий UzAuto Motors автомобиллари етакчи бўлиб қолмоқда. 2021 йилнинг июль-октябрь ойларида ушбу компания автомобиллари эски автомобиллар бозорининг 67,7 фоизини эгаллаган. Иккинчи ўринни ВАЗ (Lada) бренди эгаллади, иккиламчи автомобиль бозорда унинг улуши 15,3 фоизини ташкил қилмоқда.

2021 йил 1 январь ҳолатига кўра, Ўзбекистонда жисмоний шахсларга тегишли автомобиллар сони 2015 йилдаги 2 109 185 тага нисбатан 2 955 295 тага етди.