Давлат солиқ қўмитаси тақдим этган маълумотларга кўра, 2022 йил 1 декабрь ҳолатига, Ўзбекистонда электрон хизматлар кўрсатувчи 40 та хорижий компания рўйхатга олинган. Икки йил ичида уларнинг сони 2 баравар кўпайди.
Жорий йилнинг 11 ойи давомида мазкур хорижий компаниялар томонидан 44,8 млрд сўм солиқ тўланган, бу ўтган йилга нисбатан 2 баробар кўпроқ. Бунда, тўланган солиқларнинг 98 фоизи электрон хизматлар кўрсатувчи 10 та хорижий компания ҳиссасига тўғри келади.
Жумладан:
- Meta — 18,6 млрд сўм;
- Google — 14,8 млрд сўм;
- Apple — 6,2 млрд сўм;
- Booking.com — 1,4 млрд сўм;
- Netflix — 867,7 млн сўм;
- Xsolla — 798,1 млн сўм;
- Yandex — 445,5 млн сўм;
- Paddlе.сom — 404,2 млн сўм;
- LinkedIn — 234,1 млн сўм;
- Adobe Systems — 180,3 млн сўм.
Маълумот учун, жорий йилнинг cентябрь ойида Meta`нинг Хитой, Мўғулистон ва Марказий Осиёдаги бошқарув директори Георге Чен бугунги кунда Ўзбекистонда Facebook ва Instagram фойдаланувчилари сони 10 миллиондан ошганини қайд этганди.